ROLE DESCRIPTION
NOTE: The following information must be included in the Create Job Requisition process in Workday; all fields can be copied simultaneously and pasted into the Job Description section.
Please provide definitions for all acronyms.
ROLE SUMMARY
Summarize the primary purpose & key accountabilities of the role, including geographical scope (i.e., Global vs. Country/Region).
Summary should be concise and include strategic information that would attract candidates to the role. It may be helpful to complete this section after you have finished the other sections of the document.
El Health Representative es un rol de promoción de ventas basado en la ciencia, capaz de ofrecer un portafolio más amplio de contenidos. Este rol puede establecer contactos iniciales y puede transferir estos contactos hacia áreas de experticia o Account Managers sólo de forma reactiva.
No es un rol del área médica, pero si debe ser experto en la ciencia y el valor de nuestros productos basados en el documento actual de producto. Sin embargo, este rol no puede proporcionar a los clientes conocimientos científicos más amplios. El Health Representative se relaciona, apoya y educa a los HCP en nuestros productos a través de interacciones tanto físicas como virtuales. El Health Representative puede orquestar los diferentes canales disponibles para la comunicación con profesionales de la salud. El Health Representative es responsable de aumentar el conocimiento del producto, educar a los profesionales de la salud y alcanzar los objetivos de su unidad de negocio a través de interacciones híbridas con sus clientes.
RESPONSABILITIES – Core components
In order of importance, indicate the primary responsibilities critical to the performance of the role. It is recommended not to list actual tasks but focus on 5-8 essential responsibilities that highlight accountability and level of judgment required.
- Interactúe con mensajes promocionales de marca basados en la ciencia en los que el producto pueda ayudar a profesionales de la salud a satisfacer las necesidades del paciente.
- Las interacciones con profesionales de la salud centradas en una gama más amplia de contenidos (por ejemplo, estado de la enfermedad).
- Actúa como punto de contacto clave establecer una conexión con áreas de experticia y recursos de Pfizer, únicamente de manera reactiva. bajo cumplimiento de los estándares corporativos.
- Responsable de incorporar a los clientes al nuevo modelo de operación y a las nuevas plataformas (por ejemplo, Pfizer Pro).
- Conocimiento de las preferencias de los clientes para el contenido y los canales para orquestar una experiencia ideal para el cliente a través de la selección de contenido relevante.
RESPONSABILITIES – Capabilities & Qualifications
Indicate basic and preferred qualifications:
- Basic Qualifications are job related, consistent with business requirements and necessary for the performance of an essential function of this role including education/licenses/certifications, location, relevant experience, technical and/or other job-related skills. Basic qualifications determine minimum requirements that applicants must possess to be qualified for the role; anyone who does not meet basic qualifications for the role will not be interviewed or eligible for hire.
- Preferred Qualifications are job-related qualifications that may be indicated in addition to basic qualifications; they are not absolutely required for performance of the job but are desired and further describe the education/skills/experience sought for the position. Preferred qualifications enhance a candidate’s ability to perform the job.
- Se requiere título profesional..
- 3-5 años de experiencia previa en ventas de productos farmacéuticos preferiblemente con resultados demostrados.
- Persona orientada al objetivo con un fuerte deseo de desempeñar un rol de promoción; tener habilidades básicas de orientación al servicio al cliente, iniciativa, planificación y seguimiento, gestión de trabajo y resolución de juicios y problemas.
- Demostrar conocimiento del entorno digital. Amplio conocimiento en el sistema local de salud.
- Sólidas aptitudes organizativas y analíticas, y capacidad para analizar y extraer conclusiones pertinentes utilizando los datos y la información disponibles
- Demostrar agilidad de cambio; responsabilidad; aceptar/buscar retroalimentación; capacidad de estar conectado con otros; colaboración con equipos internos interfuncionales.
- Conocimiento del negocio y dinámica de mercado, gestión de clientes claves; y comprender las prioridades empresariales.
- La capacidad de desarrollar relaciones profesionales sólidas.
- Habilidades excepcionales de gestión deltiempo; intrínsecamente productivo y organizado, incluso en ausencia de supervisión directa.
NON-STANDARD WORK SCHEDULE, TRAVEL OR ENVIRONMENT REQUIREMENTS
(Not all roles will have non-standard work schedule travel, or environment requirements)
Include any work schedule, travel, or environment requirements necessary for the performance of the role. Types of requirements might include ability to work hours (shift, overtime), travel or adhere to safe work practices and procedures such as aseptic gowning. Any criteria indicated must be job-related, consistent with business necessity, and specific to this role.
- Disponibilidad de viaje entre 30-50%
OTHER INFORMATION
The following information, if applicable, must be manually inserted into the job description for transparency:
- Relocation eligible
- Internal candidate identified
- Eligible for employee referral bonus
- Posting expiration date (if determined)
This can be edited or added after the requisition has been created
N/A
ORGANIZATIONAL RELATIONSHIPS
Provide the primary groups or key role(s) that this role will interact with as a regular part of the role responsibilities. Include any external interactions as appropriate.
- Commercial Team (Marketing & Sales)
- Account Management
- PHI
- Biopharma Ops
- Learning & Development (L&D)
- Pfizer Digital
- Medical
- Other Global Divisions (i.e., Legal, Compliance, etc.)
RESOURCES MANAGED
Financial Accountability: Indicate the Average Budget or Revenue accountability, as applicable.
N/A
SUPERVISION
Indicate the typical number of Colleagues managed; include direct & indirect reports and matrix responsibility. Note if direct reports are people managers or individual contributors. Indicate additional resources (i.e., contingent workers) managed, as applicable.
N/A
This description indicates the general nature and level of work expected. It is not designed to cover or contain a comprehensive listing of activities or responsibilities required of the incumbent. Incumbent may be asked to perform other duties as required.
Pfizer is an equal opportunity employer and complies with all applicable equal employment opportunity legislation in each jurisdiction in which it operates.